måndag 18 maj 2009

Helgen som varit.

FREDAG: Hade en bra dag med lite pyssel på balkongen, jag målade min ny byggda soffa. Eftermiddagen var ägnad åt fotboll i Åmotfors, matchen slutade 1-1. På kvällen hade jag städning och tvätt på schemat och när jag klarat av det tog jag ett varmt bad tände levande ljus i hela lägenheten och en liten brasa i kaminen, sen gjorde jag mig en varm kopp oboy och smörgås och bara myste framför tv´n.
LÖRDAG: Rensade rabatter hos pappa i väntan på att vi skulle måla färdigt dom där sakerna som ska sitta vid fönstren, pappa klippte gräsmattan och tvättade stora mattan på altanen. När mamma kom så tog hon med sig regnet från stan så det blev inget måla. På eftermiddagen kom Tony och Milli på besök när jag och min bror försökte ställa in kanalerna i sängkammaren, Broder stannade under kvällen och vi gjorde våfflor och kollade röstningen på melodifestivalen sen spelade vi lite skip-bo också.
SÖNDAG: Nu skulle det målas, vi hade fint väder men vi fick en sen start jag fick besök av Kenny, Caroline och deras dotter Novalie. Vi satt ute på framsidan hos pappa någon timma innan lill tjejen blev trött och skulle åka hem och sova. då bestämde vi att det skulle målas klart det andra lagret färg, men det första hade inte torkat så pappa och Christian (min bror) satte upp kablarna till parabolen i stället medans jag och mamma åkte in och handlade kött och potatissallad till att kunna fixa middag. Mamma skötte köket och jag grillen:) sen satt vi ute och åt på altanen hela familjen inklusive mina djur som bara tiggde mat. Började få ont i mina ben så jag gick hem och vilade men det hjälpte inte så jag åkte ner till hamnen och gick runt lite medans hunden sprang runt och busade.
MÅNDAG: Fortfarande jätte ont i benen, vet inte hur jag kan beskriva det bäst men det är inte som träningsvärk utan mer som växtvärk som man hade när man var liten fast att minsta sak som stöter emot bak på benen gör ont. Det gör ont när jag sitter, går, ligger på rygg. Pappa rådde mig att gå ut och gå så jag får lite cirkulation i benen så jag och M-T gick till Sulvik från Jössefors gamla station. Hunden var överlycklig:) Nu på kvällen har jag bytt paraboltallrik så jag hittar ingen kanal så pappa får nog komma hit i morgon. Jag har också hunnit klippa och färgat håret på sara. Jag lägger upp före och efter kort:) Nu ska jag äta kvällsmat och sova. Natti natti.
Alla besök bereder mig glädje, en del när de kommer. En del när de går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Get infected