tisdag 5 maj 2009

Lite hår och dåligt väder.

Har sen sist jag skrev blivit lite korthårigare än vad alla är vana vid, detta har varit lite kul eftersom folk i allmänhet är ganska snabba att tala innan dom tänker, så många svordomar har det blivit. ville inte lägga upp bild här innan dom flesta hade sett mig så det inte skulle komma som en chock för dom med lite svagare hjärta:) Faktiskt så trivs jag med frisyren men lite synd att mina brukare blir lite reserverade.Konstaterade i går när det blåste att håret faktiskt har en stor betydelse att skydda mina frusna öron:)

Min psykolog kände inte igen mig idag när jag kom men han hade sett mig stå ute på parkeringen och röka innan, han erkände att han var fördomsfull och trodde det var en ungdoms ligist sa han. Tror jag lägger mest vikt vid att han kallade mig en ungdom, jag är ju ändå snart 30. På torsdag är det dax att träffa sjukgymnasten igen, hoppas bara jag slipper känna sån frustration igen, jag har faktiskt försökt flytta bäckenet och sätta ner "gadden" och det låter säkert lättare än vad det är. Har lovat min samtalsgrupp att ta mig i väg till badhuset minst en gång i veckan även om jag inte simmar en längre stund så är det just saken att göra det, vi fick alla lova något som är ett litet mål för oss och att det ska vara realistiska mål som är mätbara. Annars händer det inte så mycket.

Jag har lite vår känslor och vill få ordning ute på balkongen eller om jag ska få en uteplats nån gång. Min senaste ide är att jag vill ha en "mini" bänk med madrass och kuddar där jag kan få sitta och läsa ute i en av hörnen på balkongen. Det är farligt att läsa tidningen Allt i Hemmet för man vill göra så mycket när man ser vad fint alla andra har det.


Våren är den härliga tid då vi alla skyndar ut i det fria för att äntligen kunna inandas friska avgaser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Get infected