tisdag 17 februari 2009

Läkar besök

Ja idag var man hos läkaren igen då och detta för att få reda på att jag har något fel på hjärtat, mitt ekg var ingen rolig bild tydligen. Nu väntar jag på remiss till medicin avdelningen på Arvika sjukhus för vidare utredning. För er som kan lite om kroppens normala värden så kan jag säga att mina ligger inte runt där i, Blodtrycket fortsatt lågt 100/70 vilopulsen låg på 104 sl /min. Naturligtvis så kom ju nålarna också fram då min läkare ville ta lite prover på ämnesomsättningen, CRP, HP och lever/njur tester. Svar väntar jag få på fredag. Inget att oroa sig för eftersom alla andra gör det åt mig. Annars har dagen varit lugn. Blivit bjuden på middag hos några vänner, pannbiff och potatis...mmmm gott, det tyckte vovven också. Kollat lite på film och hållit mig i liggläge för att bota min huvudvärk även om jag nu märker att detta inte fungerat så bra.
Kommer i alla fall att börja jobba på måndag igen om jag lovade att ta det i min takt och lyssna på kroppens signaler, det ska bli så gott att komma tillbaka, jag saknar mina arbetskamrater, ett gäng underbara och roliga människor. Saknar även våra vårdtagare.
Dagens visdomsord får väl ha något med sjukdom att göra då:)
Om en människa icke finner lugnet inom sig, söker hon det fåfängt på annat håll.
Dags för mig att rasta hunden och kasta mig i sängen. Nya friska tag i morgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Get infected