måndag 16 februari 2009

Zemellröv!

Igår var det ut tagningar till melodifestivalen igen, inget jag följer och alltså kollade jag inte i går heller, men jag läste i dagens tidning lite om hur det hade varit och när min mamma skulle berätta att Måns hade varit en av dom bättre så gick det inte att få fram rätt efternamn på killen så det slutade med att han fick heta Måns Zemmelröv, vilket var rätt kul tycker jag. Har man en gång hamnat fel med namnet var det nästan helt omöjligt att komma på vad han egentligen hette.
Ja det var det, under dagen idag har jag varit på Auktion och kikat men det enda som införskaffades var en kopp kaffe när jag kände att mina ben knappt orkade hålla upp min tyngd och nästan skrek efter en stol, men att gå upp och sätta sig utan att köpa något i cafe´t kändes lite kymigt så jag slog till på en svart kopp kaffe i plastmugg, det är hög mys faktor på dom. Hittade faktiskt en del saker som jag skulle kunna tänka mig att bjuda på men som vanligt vågar jag inte höja rösten och skrika, så egentligen vet jag inte varför jag går på auktioner för det är ju likadant jämt. Kan heller inte förstå själv varför jag inte vågar, om det kan vara rädslan för att folk ska titta på mig? När jag var mindre brydde jag mig inte om att folk hörde mig men jag vågar ju inte svara kassörskorna i mat affären heller längre utan nästan viskar. "Snälla BULLEN hjälp mig".
Nej då, man ska nog inte klaga för att man är feg, det underlättar eftersom man inte får så många tillfällen att göra bort sig då. Läste föresten om en tjej som gjort FETT bort sig, och då nästan bokstavligt talat. Hon hade gjort skönhetsoperationer i ansiktet och läkaren hade sagt åt henne att vänta lite med Botox injektioner tills svullnaden i ansiktet gått ner, tjejen trodde hon kunde lösa detta lilla problem själv när hon kommit hem från sjukan så hon köpte hem en massa små kanyler och fyllde sprutorna med matolja och injecerade i läppar, haka och käkar. Kan ju säga att hon var inget vidare snygg på bilden när hela hennes ansikte såg ut som att det höll på att "rinna" av kraniet, allt bara hängde ner mot bröstkorgen. Man ska nog hålla sig ifrån matfett.
Visdoms ord inför morgondagen lyder som sådant:
I spegeln har man alltid utseendet emot sig.

PS. 16/2
1923 - Den brittiske egyptologen Howard Carter öppnar farao Tutankhamuns sarkofag. Kan ju var kul att veta. Nu väntar kudden igen så natti natti alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Get infected