torsdag 19 februari 2009

Möte med Diakonen!

Har varit på jobbet i dag och hämtat mitt nya schema som börjar till veckan, tog det samtidigt som vi hade möte med VILS gruppen. (Vård I Livets Slutskede) där i dag en Diakon från sjukhuskyrkan kom för att berätta lite var vi ska vända oss och vad hon jobbar med, Hon är ju utbildad själa vårdare så hennes arbetsområde var väldigt stort och nu har hon blivit knuten till vår grupp. Vi ställde lite frågor om vad som händer när vi möter andra religioner och vem/ var vänder vi oss då, fick ju inga riktigt klara svar på den frågan så man får väl kolla nätet själv.
Sen åkte jag till min mormor och morfar och tog kaffe och en liten kaka. Passade på att fota deras äldsta katt Lina som fyllt 19 år den 12 Februari. Vi diskuterade film och jag lovade rycka ihop några olika åt dom så dom har att kika på när kvällarna är tråkiga.
Snart ska jag gå över till mina föräldrar och laga mat, vet inte vad jag ska hitta på men det löser sig, det är roligare att laga till fler än sig själv.
De döda är inte borta, de har bara gått en bit i förväg.


860219 Efter 37 år godkänner den amerikanska senaten ett avtal som förbjuder folkmord.
Tänk att det skulle behöva ta sån tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Get infected