lördag 18 april 2009

Fotboll och biltvätt

Igår åkte jag och pappa till farmor och farfar på Hammarö och hälsade på, det blev en sen kväll för vi åkte från dom vid 20-tiden så vi var inte i Arvika förrän vid 21 och jag hade lovat min kompis att följa med och sola. Vi åkte in och solade vid 22 och det tog ju ett tag så sen ville jag ju bada och då drog klockan iväg för mig, jag hade nämligen köpt en ny bok på Akademibokhandeln i Karlstad tidigare under dagen och den började jag läsa i badet "Brev till Samhället" heter den och är skriven av Eric Eriksson. Letade efter hans andra bok "Brev till Utlandet" här i Arvika men den finns inte så jag måste nog köpa den också i Karlstad.
I dag har jag varit på stan och sprungit i affärer med mamma, jag har letat efter ett balkongbord, men det finns inte det heller i denna stad. När vi satt på mc Donalds och åt frukost kom jag på att det var fotbollsmatch i Klässbol kl 14 så mamma körde mig till min bil så jag åkte hem till pappa och bytte kläder, sen åkte vi och tittade på matchen där Jössefors vann med 3-1.
Väl hemma igen började jag tvätta bilen innan jag skulle till M-T och noppa mina ögonbryn...(satan va det kändes). Nu har jag lagat lite middag och kokat Katrinplommon pure till Sara.
Recept:
ca 250 g katrinplommon
6 dl vatten
3 msk socker
1/2 msk potatis mjöl

Koka upp vatten och plommonen och låt småkoka i ca 5 min.
Häll i sockret.
Späd ut potatismjölet i lite kallt vatten och häll sedan ner i grytan.
Gör ett snabbt uppkok och låt sedan stå och svalna innan servering.
Kör allt i en blender om ni inte vill ha några klumpar.
Serveras med lite gräddmjölk.

Har tänkt jag ska baka lite bullar efter maten så jag kan bjuda morfar på efter tipspromenaden i morgon.


Fixa ditt eget mellanmål, gör ett självmål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Get infected