söndag 19 april 2009

Mys och fiske

Dagen började lite rörigt med att jag och morfar skulle ut och gå tips promenad, inga lösa pengar hemma så jag skulle kasta mig in till stan för att ta ut innan jag skulle möta morfar vid forshälla kl 10. Bankomaterna var naturligtvis under reparation och skulle inte öppna förrän vid 10 så det gick ju inge vidare, men så ringde morfar och sa att han redan var ute i Jössefors och att det inte var någon promenad, vi bestämde att vi skulle ta fika på framsidan hos pappa istället, så han fick smaka på mina bullar i alla fall:) sen verkade det som om hela bekantskaps kretsen kände doften av bullar för innom loppet av bara några minuter så hade jag Emmy, Christer, Sara, Marie-Therese, Tolia, Sandro, Hanna, Christine, Liam och Jessica på besök utanför på baksidan, så jag bjöd på kaffe och bullar, vi satt en stund och pratade innan jag skulle åka till staden för att köpa hundmat och lite andra saker jag behövde för jag hade bestämt att jag skulle bjuda pappa på middag. Jag lagade kyckling gryta och ris (glas fritt). Detta kom som en glad överraskning för min far, vi åt sen blev vi så mätta att vi bestämde att vi skulle nog behöva lägga oss en timme på maten, så när pappa gick laddade jag en maskin med tvätt och kaffebryggaren. Hann inte mer än slå ihop mina ögon förrän det knackade på min balkong igen, det var Sara och M-T som kom för att hjälpa mig med att slå ner ankaret till torkvindan.
Kokade kaffet jag hade förberett och hällde upp på kannan för nu skulle det bära i väg ner till forsen för att testa fiske lyckan för första gången i år...som jag hade trott från början så var det inte ett liv. Vi tände en brasa framåt kvällen och grillade lite korv. Som vanligt hade jag glömt min digitalkamera så jag fick fota med mobilen, därav de suddiga bilderna.
När vi bestämmt oss för att ge upp ringde jag Christine för att höra om vi skulle sola som vi hade bestämmt, det skulle vi. När jag låg i solariet hörde jag på radion att Marilyn Manson skulle vara med i Filip och Fredriks nya program på kanal 5 kl 21, då fick jag väldigt bråttom hem. Jag hann hem i tid och fick sällskap av Sara och M-T. Nu har vi varit ute och rastat hundarna och busat med bollen så Rocky har slocknat här i soffan bredvid mig och han snarkar:)

Det är en extremt liten skillnad mellan att fiska och stå vid bredvid sjö och se ut som en idiot.

2 kommentarer:

  1. Det verkar som om ni fått ordentligt vår!
    Här sitter jag, och det blåser kallt så att man måste ha luva. Era djävlar! :P

    SvaraRadera
  2. e detta en pik t mig eftersom jag inte kan koka kräm..hehehe

    SvaraRadera

Get infected