fredag 3 april 2009

Tapetserande barnvakt

Blev lite rörigt här i förrgår, pappa skulle sluta tidigare från jobbet för att vi skulle ha bra ljus när vi tapetserade, samtidigt som min granne blev sjuk och var tvungen att åka in till akuten, men hon ville inte bli sittandes där med en 7 månaders bebis om det skulle ta lång tid, det kan man ju förstå.
Jag tog mer än gärna emot hennes son, vi gick ut och gick en sväng medan vi väntade på mat dax och att pappa skulle komma hem. Det var sen det körde ihop sig lite:) inte så lätt att skära våder klistra och hänga tapet med en liten "knodd" på armen. Tänkte att han var trött när han var lite kinkig så jag lade honom i kärran och han sov i hela 15 min. sen var han jätte arg på mig för att jag inte kunne springa och bära på honom hela tiden (finns inga muskler i mina armar) så jag satte på filmen Hitta Nemo som han tyckte om och blev lite lugnare igen. Sen kom hans mormor och hämtade honom och gissa om han blev glad att se henne. (jag med) . Sen gjorde vi färdigt och det blev jätte fint. I går var vi ett gäng som åkte på loppis här i Jössefors och jag köpte som vanligt ett par tavlor, ljus lampetter till sängkammaren och två nya sängbord. Sen körde vi sopor från kompisarnas lägenheter, vi skulle till tippen men jag kom på att jag med ville kasta lite skräp så vi behöll kärran till i dag. den åkte vi och tömde när jag slutade jobbet. Sen åkte vi vidare en sväng till Rusta och kikade, där köpte jag lampa och sladd till nya gröna skåpet, så nu har jag ljus där också. Undrar vad nästa projekt blir? Jag vet ju att jag jobbar imorgon 7-16, söndag 7-16 och måndag 7-14. lägger upp lite bilder så ni får se lite av det jag pratat om....
En baby är en mage med en högtalare i ena änden och ett utsläpp i andra.

1 kommentar:

Get infected