onsdag 11 mars 2009

Dagarna som gått.

Ja jag har ju slarvat lite dom sista dagarna, inte för att jag har haft fullt upp men för att jag faktiskt inte suttit många minuterna vid datorn. Igår hade jag besök i från Säffle och dom ville ha mig med en tur till charlottenberg och kika för dom skulle köpa vår- jacka. Själv fick jag med mig två tapet rullar hem. Har tänkt att nån gång i framtiden kunna göra en fond vägg i sovrummet, problemet är nog bara att det kan bli lite tight med våderna för jag tänkte inte på att det skulle mönsterpassas men det var min mormor så snäll att upplysa mig om:) ja vi får väl se! Annars inte så mycket som hänt, måndagen hade jag möte med försäkringskassan och träff med min psykolog. När jag kom hem därifrån hade jag fått brev från medicin avd på arvika sjukhus om vidare utredning av hjärtat.
Jag ska dit 26:e men veckan innan det ska jag in och ta lite blodprover: THS, T4, D-dimer, Hb, järnstatus, MCV, TPK, LPK, CRP, SR, Na, K, Krea, Ca, U-sticka, ANA och ett ENA prov, tänk om jag visste vad hälften av dom är för prover, jag har slagit i böcker och letat på nätet men hittar inte så många. Ja och sen ska jag naturligtvis också göra ett nytt EKG.

Idag har jag inte gjort så mycket vettigt, jag hjälpte min bror att lägga upp ett par byxor som han skulle ha på begravningen, så när han hoppade in i duschen så åkte jag in och fixade en handbukett på Kent´s blommor och åkte ner till Mikaelikyrkan för att möta upp bror och lämna rosen. Det märktes att Magnus var en omtyckt person jag har aldrig sett så många människor utanför den kyrkan förut.
Jag frågade broder om det var en fin begravning och det hade det varit, märktes att han inte ville prata mer om det så jag frågade inget mer, han såg väldigt trött och sliten ut där han låg hopkurad i sin säng.
Jag och pappa fixade Canal Digital grejerna som slutade fungera för honom i måndags, det var ett kabel brott ute kom vi på till slut.
Under kvällen nu har jag och två vänner spelat skip bo och när dom knatade hem så rastade jag hunden för kvällen innan jag började behandla skinn soffan med infärgning och smörjning av nåt slag:) så nu luktar det nästan som bensin eller nåt här inne. Nej nu ska jag knyta benhögen, det är en arbetsdag i morgon och jag börjar 7 så jag ska försöka sova någon timme innan dess. På eftermiddagen är det kalas igen för min del, vi ska upp och fira min moster i Brunskog.

Jag stoppade snabbkaffe i mikrovågsugnen, och tiden gick nästan bakåt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Get infected