lördag 28 mars 2009

Lång dag

Började min dag med kaffe och varm blåbärs soppa hos pappa, vi gjorde upp att vi skulle åka en sväng till Charlottenberg när jag kom hem från stadshotellet där jag skulle lämna in gamla mynt till en samlare som kommit till Arvika för att köpa upp sådana saker som gamla ur, mynt, silver mm. Det tog mycket längre tid än vad jag hade väntat mig. Jag var inte hemma förrän vid 15 tiden, när jag släppt av mamma och mormor åkte jag och hämtade pappa för att åka vidare till köpcentret. Som vanligt ville jag in på Rusta som jag vet att min far avskyr, men han följde med mig och det var tur att vi svängde innom där för jag fick tag i en tapetrulle till så nu behöver jag inte fundera på dom där 40 cm som fattades. När vi kom hem var jag så trött så jag trodde jag skulle somna i badkaret, då ringde ett par vänner från Säffle som skulle komma och hälsa på. Vi satt och pratade en stund sen släckte vi ner i lägenheten och åkte in till stan för att kolla när dom släckte runt torget, vilket fiasko.....det skulle ju tändas marchaller runt om och på gatorna men inte en enda blev tänd. Vi i arvika är nog inte så noga med att värna om vår miljö och vårt klimat.När vi kom hem tände jag lite levande ljus och en brasa i kaminen, oj vad mysigt vi hade och när jag började komma i stämning att berätta sagor skakade dom på huvudet åt mig så jag fick berätta om hur det var förr i tiden för hunden i stället:)
Jag tog kort på kaminen men när jag hade nattläge på så ser det ut som att jag har väldigt ljust inne fast det var nästan kolsvart, så elden innuti syns knappt.
Teaterns ljusmästare var känd för sina många lysande föreställningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Get infected